.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آمار جديد از مجازات مقامات مُفسد در چين

وزارت امور نظارت و بازرسي چين اعلام كرد كه از بيش از يكسال گذشته تاكنون افزون بر 11 هزار تن از مقامات رسمي اين كشور به اتهام فساد مالي، اختلاس، سوءاستفاده از سمت خود، كوتاهي در انجام وظيفه و پولشويي مجازات شده‌اند.

به گزارش شينهوا، معاون وزير امور نظارت و بازرسي چين اعلام كرد : از سپتامبر 2009 تا مارس سال جاري 11 هزار و 273 مقام رسمي اين كشور به دليل اتهام فاسد مالي و كوتاهي در انجام وظيفه مجازات شده اند كه 5698 تن از آنها تحت پيگرد قانوني قرار گرفته‌اند. اتهام فساد مالي بيشتر اين افراد در فعاليت‌هاي ساخت‌وساز و زمين‌خواري بوده است. در يك ماه گذشته دو شهردار و معاون شهردار چين به جرم فساد مالي به مرگ محكوم شدند.

به گفته مقامات قضايي چين، 1594 مقام رسمي چين نيز به اتهام كوتاهي در انجام وظيفه مورد بازجويي قرار گرفتند. همچنين در ميان اين افراد متهم بيش از 13 هزار تن با اتهام اختلاس و دريافت رشوه بيش از 2.99 ميليارد يوان مواجه بودند اين در حالي است كه مقامات چيني توانستند بيش از 360 ميليون يوان را از پولهاي اين افراد متهم به خزانه عمومي بازگردانند.

به گفته مقامات چيني بيشتر اين افراد فاسد در فعاليتهاي ساخت‌وساز و همچنين زمين‌خواري با اين اتهامات مواجه شدند. در اين ميان 20پرونده فساد مالي وجود دارد كه بزرگترين پرونده‌هاي فساد مالي در چين محسوب مي شوند. بخش ساخت‌وساز در چين مدتهاست با فساد مالي فراگير مواجه بوده است. از جمله نمونه‌هاي بارز فساد مالي در اين بخش مربوط به مقامات رسمي چيني مي‌شود كه براي اهداف شخصي با دريافت رشوه به طور غيرقانوني در امور ساخت‌وسازها دخالت مي كنند. به گفته مقامات ضد فساد مالي چين، اين كشور قصد دارد نظارت خود را بر فساد مالي در بخش ساخت وساز تقويت كند. در همين حال دولت يك گروه ضربت براي بررسي‌هاي اقدامات غيرقانوني در اين بخش تشكيل داده است./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.